Solidaritetsmarkering mot bombingen på Gaza og Vestbredden

Onsdag 8. nov kl 17.00 utenfor Rådhuset

8. nov, kl. 17:00 — 18:00, rådhuset

Onsdag 8. nov kl 17.00 inviterer vi medlemmene våre til solidaritetsmarkering mot bombingen på Gaza og Vestbredden utenfor Rådhuset i sentrum.

Parolen for arrangementet er "ingen hvile før våpenhvile" og vår appellant er AUFs Lina Elmawardy.

Dette er noe som berører oss alle på mange måter og det er dessverre mange skjebner i denne konflikten. Norge har fordømt Hamas sitt terrorangrep mot sivile i Israel. Arbeiderpartiet i regjering har gjort det klart at vi anser Hamas som en terrororganisasjon.

Den militære eskaleringen fra Israel er svært bekymringsfullt, og omfanget av ødeleggelsene er enorme. Spesielt for barna som lever i dette marerittet er situasjonen dypt traumatisk. Norge ba tidlig om en humanitær pause slik at nødvendig nødhjelp kan komme inn på Gaza. Blokkeringen som omfatter tilgang til strøm, vann , mat og andre varer som er livsnødvendige for sivilbefolkningen har Norge fordømt.

Situasjonen på Gaza er i ferd med å utvikle seg fra en humanitær krise til en humanitær katastrofe. Kombinasjonen av de israelske luftangrepene og de stengte grensene innebærer at sivilbefolkningen på Gaza befinner seg i en umulig situasjon. De har ingen steder å flykte.

Det haster med å få humanitær hjelp inn i Gaza!

Solidaritetsmarkeringen arrangeres foreløpig av relevante organisasjoner og partiene på venstresiden.

Vi ønsker dere velkommen!