Medlemsbrev - Horten AP

Minnemarkering 22. juli 2021

Kjære medlem!

Denne sommeren er det 10 år siden de brutale terrorangrepene mot Arbeiderpartiet og AUF, ved regjeringskvartalet og på AUFs sommerleir på Utøya. Til sammen mistet 77 mennesker livet, og mange ble alvorlig skadet. Vi lovte oss den gang aldri å glemme de grufulle angrepene.

Derfor er det viktig å markere 22. juli i år, 10 år etter. Fortsatt lever det høyreradikale tankegodset der ute, og den politiske kampen mot de høyreekstreme miljøene må videreføres.

Horten Arbeiderparti er glad for den markeringen Horten kommune legger opp til i Kulturkvartalet Storgata 37. Terroren var et angrep på arbeiderbevegelsen, men rammet hele det norske demokratiet. Invitasjon til å delta på markeringen er i så måte sendt alle gruppelederne i kommunestyret.

På grunn av pandemien er det lagt opp til et digitalt arrangement, med et begrenset antall inviterte gjester. Men arrangementet blir filmet og sendt direkte på Facebook https://www.facebook.com/hortenkommune.no og dessuten lagt ut på kommunens hjemmeside www.horten.kommune.no. Vi oppfordrer alle våre medlemmer å delta på det digitale arrangementet.

Arbeiderpartiet og støttegruppa avd. Vestfold for 22. juli, arrangerer felles minnemarkering for hele Vestfold senere på kvelden. Arrangert er utendørs og starter med oppmøte og tale på Tønsberg torg kl 18.30, før man går i rosetog til minneparken. Det vil her være navn opplesning, taler og appell, samt musikalske innslag. Arrangementet er planlagt for fysisk deltakelse, og vi oppfordrer våre medlemmer til å delta her og å ta med en rose som legges ned ved minnebautaen etter kransenedleggelsen.

Oda Hovda Angelsen, leder for Horten AUF

Christina Bratli, gruppeleder