Medlemsbrev - Horten Arbeiderparti

Kjære medlem!

Gratulerer med rødgrønn valgseier! Vi fikk solid flertall for regjeringsskifte, og Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet sikret seg flertall i Stortinget. Vi ønsker Jonas Gahr Støre lykke til med regjeringsforhandlingene, og ser fram til å få utnevnt en ny rødgrønn regjering senere i høst.

Gratulerer til Maria, som nå går inn i sin andre periode på Stortinget. Maria har på kort tid etablert seg som en respektert og profilert rikspolitiker, samtidig som hun hele tiden har holdt kontakten med sitt eget kommuneparti og sitt eget lokalsamfunn. Som vår ordfører sa på valgnatta: Det betyr mye for Horten å ha Maria sentralt plassert, det har gitt lokale myndigheter drahjelp i mange viktige saker.

I Horten bidro vi godt til regjeringsskiftet med et valgresultat på over 30 prosent for Arbeiderpartiet. Vi gjennomførte en god valgkamp, og alle som bidro på stands, med transport, med utdeling av materiell og andre valgkampaktiviteter fortjener en stor takk! Takk også til AUF og LO for solid innsats og godt samarbeid.

Ingen nevnt, ingen glemt. Vi må likevel få rette en spesiell takk til Hilde og hennes valgkamputvalg. Hilde la planer og sto på gjennom hele valgkampen, og bidro på den måten sterkt til det gode valgresultatet i Horten. Takk også til Maria for at hun var så godt synlig i Horten, og til Trine og Pernille for en hyggelig valgvake.

Vi går en spennende høst i møte. Jeg minner i så måte om medlemsmøtet 30. september, da Maria skal innlede om den politiske situasjonen etter valget. Da får vi høre siste nytt om regjeringsforhandlingene og det nyvalgte  Stortinget.

Så blir det nye medlemsmøter 4. og 18. november, med blant annet budsjett og økonomiplan for Horten kommune.

Vel møtt!

Vennligst Nils-Henning, leder.